هاست چیست

هاست مکانی است که کسب و کار الکترونیک خود را با آن آغاز میکنید!

 

در دنیای امروزی، تکنولوژی و وسایل مرتبط با آن رو به پیشرفت است، روزانه شاهدیم که گجت های بیشتری (کامپیوتر، موبایل، تبلت، ساعت های هوشمندو…) در زندگی مان اضافه میشه و از آن ها برای بالا بردن کیفیت زندگی و همچنین آسوده خاطر بودنمان از آن ها استفاده میکنیم.

 

کسب و کار الکترونیک

این ویژگی ها در کسب و کارها به وفور دیده میشه و دیگر نمی توان دید که کسب و کارهای موفق هرچند کوچک و یا بزرگ وب سایت نداشته باشند و بیزنس خودشون رو با این امکانات رشد نداده باشند. در واقع با ایجاد وب سایت فرصتی بزرگ بدست میاوریم که کالا و یا محصول خودمان رو بتوانیم در دنیای بزرگ اینترنت نشان بدهیم و از آن بتوانیم کسب در آمد کنیم.

 

هاست چیست؟

این اولین سوالی بود که در مسابقه مطرح شد و جواب بسیار کاملی از برنده دریافت کردیم، که در پایان به برنده ۱۰۰ مگابایت هاست تعلق گرفت!

اگر میخواهید شما هم برنده هاست رایگان شوید در مسابقات هاست رایگان شرکت کنید !

در واقع این جا نمیخواهیم درباره با مشخصات فنی هاست از دید یک تکنسین و یا مدیر آی تی صحبت کنیم، ما جدا از بحث فنی هاست قصد داریم تا شما را با مفهومی ساده از هاست آشنا کنیم.

 

معرفی هاست با مفهومی ساده

اگر شما دارای کسب و کار باشید و یا در مقیاس کوچک با ساز و کار مغازه آشنا باشید. در ابتدای کار نیاز به اسم برای آن مغازه دارید، مانند: خدمات کامپیوتر

در دنیای اینترنت به این نام دامین میگویم!

در گام بعدی این مغازه ما احتیاج به یک جای خوب دارد! که کالا و محصولات خود را درون آن بگذاریم و باید موقعیت مکانی آن رو هم انتخاب کنیم  مثلا در ایران و در برج فلان و در طبقه فلان! حال باید بررسی کنیم مغازه مان دارای چه فضا و یا ابعادی باشد، چقدر مشتری درونش جا میشود، گنجایش محصولاتم در این مغازه چقدر است و…

جواب به سوالات بالا، بسیار آسان است اگر ما بدانیم کسب و کارمان چیست و چقدر محصول داریم.

 

پس کسب و کار م چی میشه؟

حال سوال بعدی که پیش می آید این مغازه خریداری شده و یا اجاره و یا رهن شده، متعلق به چه کسیت و زمانی که در داخل مغاز نیستم محصولاتم چه میشود؟

خب معلوم هست، محصولات شما درون مغازه تان میماند و چون ساعت کاری در پاساژ و یا برج وجود دارد امکان فروش وجود ندارد تا زمانی که به ساعت کاری خود برسید! تا فروش خود را مجددا آغاز کنید.

 

تفاوت مغازه با هاست

هرچند هنوز هاست رو توضیح ندادیم ولی در پاراگراف بالا صحبت هایی که انجام شد، تمام ویزگی های هاست میباشد و تفاوت های بسیار بیشتری با مغازه دارد!

ببنید در جمله ساده تر هاست مکانی است که کسب و کار الکترونیک خود را با آن آغاز میکنید!!!

  1. تمام ویژگی های یک مغازه از مقیاس خیلی کوچک تا بسیار بزرگ را دارد از جمله اینکه بر خلاف مغازه که روز و شب دارد، کسب و کار الکترونیکی در دنیای اینترنت به صورت تمام وقت است.
  2. مغازه نیاز به آب، برق، گاز و… دارد اما کسب و کار الکترونیکی شما که بر روی هاست قرار دارد خیر!
  3. مغازه احتیاج به نظافت دارد اما کار الکترونیکی شما که بر روی هاست قرار دارد از ابتدای امر تمیز است چرا که شما در محیطی مجازی شروع به تجارت میکنید!
  4. شما بگید…

این مقاله را  با نظرات خودتان تکمیل کنید و به قید قرعه هاست رایگان برنده شوید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید