قوانین و مقررات سایت (تفاهم نامه ارائه خدمات) میزبانی وب، ثبت دامنه و خدمات مراکز داده

تفاهم نامه ارائه خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و خدمات مراکز داده
کار گروه میزبانی وب کمیسیون اینترنت
سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران

فصل اول : تعاریف
فصل دوم: هویت
فصل سوم : نحوه ارتباط طرفین با هم
فصل چهارم : تغییرات
فصل پنجم : تحویل خدمات
فصل ششم : امنیت ومحرمانگی
فصل هفتم : مرجع قضاوت
فصل هشتم : فعالیتهای غیر مجاز خریدار
فصل نهم : محدوده استفاده از منابع
فصل دهم : محتوا
فصل یازدهم : مسئولیت خریدار
فصل دوازدهم : گارانتی و پشتیبانی
فصل سیزدهم: ضوابط خاص دامنه
فصل چهاردهم : ضوابط خاص میزبانی
فصل پانزدهم : ضوابط خاص اجاره سرور اختصاصی
فصل شانزدهم : سایر ضوابط خاص
فصل هفدهم : نسخه پشتیبان (Backup)
فصل هجدهم : شرایط و قوانین مالی
فصل نوزدهم : فورس ماژور
فصل بیستم : انقضاء و تمدید خدمات
فصل بیست و یکم : پذیرش مواد توافقنامه و ضوابط
فصل بیست و دوم : رویه حفاظت
فصل بیست و سوم : خسارت و رفع مسئولیت
فصل بیست و چهارم : سلب اختیار

فصل اول: تعاریف

۱٫۱ خریدار:خریدار کسی است که به عنوان شخص حقیقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس می نماید.
۱٫۲ سرویس:
هر یک از خدمات ثبتی ، نرم افزاری ، فنی و ارتباطی قابل ارائه توسط شرکت
۱٫۳ پرتال کاربران:
وبگاهی به آدرس upnic.ir که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست سرویسهای خود را مشاهده ؛ آنها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.
۱٫۴ پرتال پشتیبانی :
وبگاهی به آدرس http://panel.upnic.ir که کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیل های خریداران و سایر کاربران با شرکت در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.
۱٫۵ تعرفه :
فهرست کامل سرویسهای قابل ارائه همراه با ویژگی ها و محدودیتها و قیمتها به نحوی که خریدار کاملا آگاه گردد.
۱٫۶ Spam (هرزنامه) :
ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.
۱٫۷ Spam Cop :
وب سایت شناسایی و مقابله با (Spam spamcop.net)
۱٫۸ IDC :
مرکز خدمات داده ای اینترنت (Internet Data Center)
۱٫۹ تحویل خدمات :
ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویسهای خریداری شده و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و شرکت
۱٫۱۰ کاربر وب سایت:
کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت خریدار را مشاهده و مرور می کنند.
۱٫۱۱ منابع RAM:
میزان استفاده از حافظه اصلی سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند بر حسب مگابایت ، وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.
۱٫۱۲ منابع CPU:
میزان استفاده از پردازنده سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند جهت پردازش درخواست ها و اجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت به کل توان پردازنده سرور به صورت درصد ، وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.
۱٫۱۳ Disk Space:
میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایل های خریدار اعم از وب سایت ، ایمیل ها ، پایگاه های داده و همچنین لاگهای آنها توسط یک وب سایت مصرف می گردد.
۱٫۱۴ Bandwidth:
میزان رد و بدل اطلاعات بین کاربران وب سایت و سرور جهت نمایش و عملکرد یک وب سایت بر حسب مگابیت بر ثانیه . همچنین میزان رد و بدل اطلاعات بین دو سرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس دهی به کاربران آن وب سایت باشد.
۱٫۱۵ Data Transfer:
میزان تجمعی رد و بدل اطلاعات بین کاربران وب سایت و سرور یا سرورهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار بر حسب مگابایت در ۳۰ روز گذشته.
بالا بودن سرور :
در دسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل ۲ نقطه مختلف از دنیا بسته به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قرار دارد باید پاسخ تستهای زیر مثبت باشد:
۱٫ وب سرور :
ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۸۰ از طریق telnet
۲٫ ایمیل سرور:
ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۲۵ یا ۱۱۰ از طریق telnet
۳٫ دیتابیس سرور: پاسخ دهی سرور روی پورت Ms SQL Server یا MySQL
۱٫۱۶ UP Time:
نسبت میزان زمانی که کلیه سرویسهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار در شبکه اینترنت بالا می باشدبه کل مدت قرار داد سرویس دهی به درصد ، در صورتی که وب سایت یا برخی از سرویس ها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی شود.

فصل دوم: هویت

۲٫۱ هویت سایت: سایت مهندسین ایده پردازان آپ نیک با نام آپ نیک صاحب امتیاز محمد کریم قصاب ، ثبت تهران و  با آدرس وبگاه upnic.ir که در این توافق نامه شخص حقیقی نامیده می شود.
۲٫۲ هویت خریدار: خریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال کاربران و در بانک اطلاعات کاربران شرکت وجود دارد و سرویسهای خریداری شده تحت حساب وی مدیریت می شود.
۲٫۳ در مورد خریداران با هویت شخص حقوقی ، یک نفر نماینده تام الاختیار در پرتال کاربران معرفی می گردد. این نماینده نسبت به سرویس تهیه شده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام دارد. وظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده خریدار بوده و شرکت در صورت عدم دریافت اعلام کتبی مسئولیتی نسبت به حقوق و عملکرد مالکیتی و مسئولیتی خریدار نخواهد داشت.
۲٫۴ برای حفظ حقوق قانونی خریداران ، کلیه خریداران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی و درخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات، به قسمت فروش وب سایت آپ نیک می باشند. در صورتیکه وب سایت آپ نیک، در هنگام تکمیل فرآیند خرید و به جهت تسهیل و تسریع امور، اقدام به دریافت و کنترل این مدارک ننماید پس از آن حق دریافت این مدارک همواره برای وب سایت آپ نیک محفوظ بوده و با عدم ارائه مدارک در زمان مقرر به وب سایت آپ نیک ، حقوق مالکیتی خریدار ملغی محسوب می شود و ضمنا عواقب اعلام نا صحیح اطلاعات مستقیما بر عهده خریدار خواهد بود. وب سایت آپ نیک مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضای خریداران و نمایندگان آنها ندارد.
۲٫۵ خریدار اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرسها و شماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آنها در پرتال کاربران می کوشد. وب سایت آپ نیک حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از خریدار دریافت نماید.
وب سایت آپ نیک حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.
۲٫۶ مالکیت سرویس و کلیه مسئولیتها و حقوق مرتبط با آن ، بر عهده خریدار و یا نماینده خریدار هر یک به تنهایی می باشد.
۲٫۷ در صورتیکه به درخواست مشتری و در راستای کاهش هزینه و یا بهبود کیفی خدمات نگهداری و تمدید، به جای مشخصات خریدار مشخصات شرکت ارائه کننده خدمات، ثبت شده باشد همچنان مالکیت و کلیه حقوق و مسئولیتهای قانونی بر عهده خریدار خواهد بود.

فصل سوم : نحوه ارتباط طرفین با هم

۳٫۱ روش ارتباطی مستند وب سایت آپ نیک با خریدار، آدرس ایمیل خریدار و پاسخ به تیکت های پرتال پشتیبانی که حساب کاربری وی در پرتال کاربران ثبت شده است، خواهد بود.
۳٫۲ روش ارتباطی مستند خریدار با وب سایت آپ نیک، ثبت تیکت در پرتال پشتیبانی با دریافت شماره پیگیری تیکت و یا ارسال نامه و دریافت رسید کتبی از شرکت خواهد بود.
۳٫۳ استفاده از ایمیل توسط خریدار برای تسهیل انجام کار مقدور بوده لیکن روش مستند در موارد شبهه انگیز برای خریدار محسوب نمی گردد.
۳٫۴ وب سایت آپ نیک مسئولیتی نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خریداری که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع شرکت نرسانده است ندارد.

فصل چهارم : تغییرات

۴٫۱ تغییرات توافقنامه : توافقنامه استفاده از خدمات شرکت تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین بین المللی و توافقات مجامع بین المللی ناظر بر سرویسهای قابل ارائه شرکت و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، وب سایت آپ نیک حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ می داند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وب سایت آپ نیک در دسترس عموم خواهد بود. ضمنا شرکت مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار می بایست موارد را عندالزوم با مراجعه به وب سایت آپ نیک کنترل نماید.
۴٫۲ تغییرات تعرفه
۴٫۲٫۱
در صورت تغییر تعرفه در حین استفاده از سرویس، خریدار در صورت تمایل به ارتقا در سرویس فعلی خود موظف به رعایت قیمتهای جدید خواهد بود. لیکن خدمات خریداری شده با تعرفه قبلی تا پایان دوره آن ارائه می گردد.
۴٫۲٫۲ هزینه های کارشناسی نیروی فنی و یا سایر خدماتی که در هنگام استفاده از یک سرویس اولیه خریداری شده مورد نیاز واقع می گردد تابع تعرفه روز درخواست جدید خریدار می باشد.
۴٫۲٫۳ ارتقای سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر انجام می گیرد و هزینه آن معادل مابه التفاوت دو سرویس می باشد.
۴٫۲٫۴ سرویسهای خریدار فقط در موعد تمدید تنزل داده می شود.
۴٫۲٫۵ تغییرات تعرفه از طریق وب سایت منعکس شده و خریدار موظف به تبعیت از آن برای سفارشات جدید می باشد مگر اینکه پیش فاکتور مهلت داری در اختیار باشد که قبل از تغییرات تعرفه برای وی صادر گشته باشد.
۴٫۳ تغییرات فنی
وب سایت آپ نیک برای بهبود کیفیت خدمات، حق تغییرات فنی، سخت افزاری، نرم افزاری یا شبکه ای را در سرویسهای ارائه شده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تأثیر قرار می دهد شرکت موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق وب سایت آپ نیک، پرتال کاربران یا پرتال پشتیبانی و یا ارسال خبرنامه به آدرس Email خریداران اطلاع رسانی نماید. خریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید.
هرگاه به دلیل موارد ضروری، شرکت امکان اطلاع رسانی را از دست بدهد و یا فوریتهای فنی وی را ناچار به این امر نماید مسئولیتی برای اطلاع رسانی زمان و نحوه تغییرات نخواهد داشت. ضمنا خریدار به شرکت وکالت می دهد تا در زمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس اقدام به انجام فعالیتهای سخت افزاری و نرم افزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویسهای میزبانی آن نماید.
۴٫۴ تغییرات مالکیت
تغییرات مالکیت سرویس از طریق درخواست کتبی خریدار یا نماینده وی و یا ارسال ایمیل درخواست مذکور از طریق آدرس ایمیل موجود در حساب کاربری در پرتال کاربران انجام می گیرد.
۴٫۴٫۱ وب سایت آپ نیک در راستای حفظ حقوق خریداران خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیت را جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت دارد.
۴٫۴٫۲ وب سایت آپ نیک می تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.

فصل پنجم : تحویل خدمات

۵٫۱ نحوه تحویل :
۵٫۱٫۱
پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل و یا برگه سرویس به خریدار اطلاع داده می شود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مورد نظر مانع تحویل سرویس نمی گردد.
۵٫۱٫۲ خریدار در صورتی که در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر ۲ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز به صورت کتبی و با امضا نامه  مراتب را به بخش فروش وب سایت آپ نیک اعلام نماید.
۵٫۱٫۳ در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، شرکت مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ۲ برابر خواهد بود.
۵٫۱٫۴ خریدار حق درخواست لغو سرویس خریداری شده تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن ۲ برابر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت. به عنوان مثال چنانچه زمان تحویل ۷ روز باشد در صورت عدم تحویل، خریدار تا ۱۴ روز مجاز به انصراف از خرید و دریافت وجه پرداختی خود نمی باشد.
۵٫۱٫۵ شرکت مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده از سرویس خریداری شده و تحویل شده ندارد.
۵٫۱٫۶ سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط شرکت ثبت و یا تمدید نشده اند و نزد ثبت کننده دیگری می باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می گردند.
۵٫۲ حداکثر زمان تحویل
۵٫۲٫۱
حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای شرکت که با عنایت به شرایط عمومی کشور و با فرض بدترین حالات ممکن است به شرح ذیل است.
– سرور اختصاصی: ۴ روز کاری
– خرید نرم افزار خارجی: ۴ روز کاری
– ثبت دامنه: ۲ روز کاری
– سرویس میزبانی: ۲ روز کاری
– ارائه نرم افزار تولیدی: بسته به مذاکره
– راه اندازی نرم افزار: ۲ روز کاری
– خدمات طراحی پوسته و وب سایت: بسته به زمان اعلام شده در فاکتور یا قرارداد
۵٫۲٫۲ در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریف شده، مشتری موظف به اعلام کتبی با امضاء ذیل نامه به بخش فروش شرکت و دریافت رسید ارسال می باشد.
۵٫۲٫۳ پس از ثبت دامنه و ارائه شناسه و کلمه عبور کنترل پانل آن به خریدار، بدلیل سلب امکان نظارتی از وب سایت آپ نیک، وب سایت آپ نیک هیچ گونه مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت.
۵٫۲٫۴ در مورد ثبت دامین های ir که می بایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تایید و فعال گردد با توجه به اینکه به طور کلی شرکت کنترلی در زمان تأیید دامین نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تأیید دامین به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامین مبنای تحویل قرار می گیرد.
۵٫۳ تطابق با سفارش : در صورت وجود هر گونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به وب سایت آپ نیک اعلام نموده و وب سایت آپ نیک موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر اینصورت مسئولیت شرکت صرفا محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس مندرج در فاکتور می باشد و زمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت.

فصل ششم : امنیت ومحرمانگی

۶٫۱ به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیطها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه شرکت تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می نماید، با این حال از جانب احتیاط از خریداران می خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را نا امن فرض نمایند. وب سایت آپ نیک هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمی پذیرد.
۶٫۲ وب سایت آپ نیک با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس های خود می باشد.
۶٫۳ وب سایت آپ نیک مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی ازنرم افزارها، application ها و یا برنامه های مورد استفاده خریدار ندارد.
۶٫۴ وب سایت آپ نیک مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین خریدار وسرورهای خود ندارد.
۶٫۵ وب سایت آپ نیک مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویسهای خریدار، توسط اشخاص ثالث ندارد.
۶٫۶ وب سایت آپ نیک موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده ها و نرم افزارهای موجود در سرویس خریدار می باشد و همچنین آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
۶٫۷ وب سایت آپ نیک تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب آنلاین خریداران انجام می دهد از این رو شرکت نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می باشد مسوولیتی ندارد.

فصل هفتم : مرجع قضاوت

در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است بدوا نسبت به اعلام موضوع به واحد روابط عمومی ویا دفتر مدیریت وب سایت آپ نیک اقدام نموده و رسید کتبی دریافت نماید. تا موضوع مورد رسیدگی واقع گردد در صورت عدم حصول نتیجه پس از ۱۵روزکاری، خریدار می تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد. ضمنا خریدار و وب سایت آپ نیک نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته وحق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.

فصل هشتم : فعالیتهای غیر مجاز خریدار

تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود. وب سایت آپ نیک تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می باشد. وب سایت آپ نیک حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد. زمانی که وب سایت آپ نیک از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار به صورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسی ها وب سایت آپ نیک بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود همچنین وب سایت آپ نیک در صورت لزوم حق پیگرد قانونی شکایت و اخذ خسارت از متخلف را نیز برای خود محفوظ می دارد. هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد. شرکت هیچگونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین خریدار متخلف مسئول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به شرکت، سایر مشتریان شرکت و یا IDC سرویس مورد نظر خواهد بود :
– استفاده از نرم افزارهای بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین المللی.
– نصب ویا استفاده برنامه ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد .
– ارسال یا اجرای فایلهای اجرایی مانند فایلهایی با پسوند exe , com , bat , vbs و امثالهم و در صورت وجود این فایلها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می شود و با خریدار بر طبق ضوابط برخورد می گردد.
– خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورس هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد نمی باشد.
– استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس وسایر سرویسهای دیگرشرکت وسایر خریداران گردد.
– وجود فایلهای حاوی ویروس عمدا ویا سهوا در فضای سرویس مورد خریداری.
– ارسال هرزنامه (Spam) عمدا ویا سهوا (ملاک، گزارش Spam cop یا سایتهای مشابه و یا بررسی تیم فنی شرکت می باشد) حتی اگر از سرویس میل سرویس دهنده ثالثی استفاده شده باشد.
– ارسال ایمیل بصورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر ۵۰۰ ایمیل در روز و ۵۰ ایمیل در ۱ دقیقه مجاز می باشد به شرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیلها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از خریدار را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان انگلیسی در متن ایمیل وجود داشته باشد).
– گزارش فنی شرکت و یا IDC که سرور میزبانی در آن می باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قانون شرکت.
– عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون می باشد)
– انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات وب سایت آپ نیک به خریدار و یا سایر خریداران گردد.
– استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث.
– راه اندازی mail server Open relay.
– انجام فعالیت IRC
– عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.
– مختل کردن امنیت سیستم یا شبکه. در صورت بروز چنین مسائلی شرکت حق پیگرد قانونی و شکیت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ می دارد. نمونه هیی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل می شود: دسترسی یا استفاده غیر مجاز از داده ها، سیستم یا شبکه، از جمله هر گونه تلاش بری جستجو، اسکن یا آزمیش آسیب پذیری یک سیستم یا شبکه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر کاربر، میزبان یا شبکه، شامل: تلاش بری دسترسی به اطلاعات نامه هی الکترونیکی، تلاش عامدانه بری پر کردن فضی یک سیستم، تلاش بری تغییر و یا حذف اطلاعات وب سیتها بدون مجوز از مالکان آنها و …

فصل نهم : محدوده استفاده از منابعCPU , Disk space , Traffic Data transfer , Ram , و …

۹٫۱ شرکت در تعرفه ی خود ویا در سایت این موارد را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویسهای شرکت برای عموم سرویسها در تعرفه درج شده است .
لیکن موارد زیر نیز باید در نظر باشند:
– حداکثر CPU در میزبانی اشتراکی ۳۰% در بازه زمانی ۱ دقیقه.
– حداکثر Ram در میزبانی اشتراکی ۲۰۰ مگابایت
– حداکثر Data Transfer مجاز بر اساس مشخصات مندرج درتعرفه .
– حد اکثر Disk Space بر اساس مشخصات مندرج درتعرفه.
– حداکثر Bandwidth لحظه ای در میزبانی اشتراکی ۳۰ مگابیت در ثانیه .
۹٫۲
ملاک تشخیص، نرم افزارهای کنترلی و واحد فنی شرکت خواهد بود.
۹٫۳ وب سایت آپ نیک در صورت تجاوز منابع سرویس کاربر از حدود تعیین شده، حق قطع سرویس بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت را خواهد داشت و مراتب را به اطلاع خریدار خواهد رساند. در این صورت، شرکت، پس از ارتقا سرویس توسط خریدار ویا کاهش مصرف، اقدام به ارائه سرویس دهی خواهد نمود.
۹٫۴ در صورتیکه خریدار در استفاده از برخی منابع که قابل اندازه گیری نیستند از حد استاندارد سرویس تجاوز نماید به تشخیص بخش فنی، وب سایت آپ نیک حق قطع سرویس تا تعیین تکلیف جدید را دارد.

فصل دهم : محتوا

۱۰٫۱ سرویسهای وب سایت آپ نیک می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیما به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل موارد زیر باشد (البته محدود به موارد زیر نیست)
– قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز.
– استفاده غیر مجاز از علائم و اسامی تجاری دیگران.
– استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران.
– هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای ایران.
– اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور.
– انتشار اکاذیب علیه دیگران.
– کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود.
– سایتهای فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمی .
– فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد.
– سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللی.
– استفاده از سرویس های شرکت برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی و غیر اخلاقی به هر شکل.
۱۰٫۲ مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین شدۀ خریدار ویا متصل به دامنه خریداری شده از وب سایت آپ نیک تماما بر عهده خریدار است. این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد وسهو ویا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد خواهد بود.
۱۰٫۳ در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات وهزینه های مادی ومعنوی کلی وجزئی وارد بر وب سایت آپ نیک در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.
۱۰٫۴ وب سایت آپ نیک برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها و اقامه دعوا وارائه اطلاعات خریدار که محتوای مجرمانه در سرویس خود ویا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.

فصل یازدهم : مسئولیت خریدار

۱۱٫۱ خریدار موظف است که کلیه مواد توافقنامه، ضوابط شرکت و قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. درصورت عدم رعایت، وب سایت آپ نیک حق قطع سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی ودریافت خسارت از خریدار را دارد وخریدار موظف به جبران کلیه خسارات وهزینه وارده بر وب سایت آپ نیک می باشد همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس ویا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد.
۱۱٫۲ خریداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می باشند. همچنین می بایست به حقوق سایر خریداران شرکت احترام بگذارند. وب سایت آپ نیک حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریداران که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران می گردد را برای خود محفوظ می دارد. ضمنا خریدار حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت
۱۱٫۳ به غیر از آن دسته از قوانین که مستقیما به نحوه استفاده از سرویس برمی گردد که با پایان سرویس به پایان می رسد. بندهای دیگر قوانین پابرجا بوده وخریدار همواره موظف به رعایت قوانین عمومی وحقوقی شرکت خواهد بود.
۱۱٫۴ کلیه مسئولیتهای عدم استفاده صحیح از سرویس خریداری شده با خریدار می باشد و وب سایت آپ نیک تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در بسته های میزبانی خود می باشد.

فصل دوازدهم : گارانتی و پشتیبانی

۱۲٫۱ وب سایت آپ نیک تنها مسئولیت سرویس دهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار وبرنامه نویسی وب ونرم افزارها ومشکل دامنه ای که نزد دیگران ثبت شده است مسئولیتی متوجه شرکت نمی باشد.
۱۲٫۲ ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی ویک سایت Tracer معتبر که باید توسط وب سایت آپ نیک تائید شده باشد، است.
۱۲٫۳ زمان اختلال در سرویس خریدار در صورت درخواست کتبی وی با اعلام مدت اختلال وتائید واحد فنی در صورتی که میزان تجمعی آن از ابتدای دوره از ۰٫۲% کل دوره بیشتر باشد به مدت سرویس افزوده می گردد .
۱۲٫۴ ارائه خدمات پشتیبانی در وب سایت آپ نیک بر مبنای پرتال پشتیبانی وبه صورت ۲۴ ساعته وهفت روز هفته می باشد. ضمنا به درخواستهایی که از طریق ایمیل، ویا تلفن اعلام گردد نیز رسیدگی می شود. (در ساعات اداری از طریق تلفن و پرتال پشتیبانی و email و در ساعات غیر اداری از طریق email و پرتال پشتیبانی.)
خدمات پشتیبانی از طریق تلفن در ساعات وروزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۶ در روزهای پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۲ انجام می گردد.
۱۲٫۵ نحوه ارتباط مستند خریدار برای درخواستهای گارانتی و پشتیبانی باید از طریق پرتال پشتیبانی باشد که زمان دقیق ارسال درخواست، زمان دقیق رسیدگی وهویت خرید مشخص باشد.
۱۲٫۶
عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی می بایست به سرعت (ظرف ۲۴ ساعت) از زمان وقوع به واحد شکایات و یا دفتر مدیریت از طریق پرتال پشتیبانی اعلام گردد.
۱۲٫۷ سرویس ها و رویه عمومی شرکت بر اساس استاندارد فنی بین المللی و مصالح شرکت تعریف شده و برای خریدار خاص غیر قابل تفکیک و تغییر است وخریدار موظف است بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس بعمل آورده باشد.
۱۲٫۸ وب سایت آپ نیک مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس خریداری شده با نیاز مشتری ندارد.
۱۲٫۹ وب سایت آپ نیک نسبت به نصب و عملیاتی شدن نرم افزارهائی را که مورد تائید بخش فنی نمی باشد مسوولیتی ندارد.
۱۲٫۱۰ میزان مسئولیت وب سایت آپ نیک در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیر مستقیم وارد بر خریدار در استفاده از سرویس و یا اطلاعات خریدار محدود به بند خسارات این قانون خواهد بود.

فصل سیزدهم: ضوابط خاص دامنه

۱۳٫۱ تمدید یک دامنه تاریخ گذشته در صورت امکان تمدید، ممکن است دارای جریمه تاخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبت کننده اصلی وضوابط شرکت اخذ می گردد.
۱۳٫۲ تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه، whois های بین المللی می باشد.( در خصوص دامنه های ir. استعلام از ثبت کننده مستند خواهد بود.)
۱۳٫۳ اگر در سفارش خریدار، دامنه ای باشد که ثبت کننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت گردد و یا انتقال دامنه ای به شرکت باشد که به هر دلیل انجام نگردد، شرکت تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت و یا انتقال آن دامنه به حساب خریدار در پرتال کاربران می باشد.
۱۳٫۴ در صورت درخواست انتقال یک دامنه به پنلی خارج از شرکت از طریق پرتال کاربران شرکت حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال را ندارد.
۱۳٫۵ از آنجا که وب سایت آپ نیک ثبت وتمدید دامنه وانتقال برای خریدار را به صورت واسط انجام می دهد عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی ویا ثبت کننده .Ir نسبت به ثبت ویا تمدید دامنه به هر دلیل مسئولیتی را متوجه شرکت نخواهد کرد.
۱۳٫۶ خریدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عمل آورده و وب سایت آپ نیک در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید شرکت و مراجع ذیصلاح ایرانی وبین المللی آن دامنه را مسدود نموده و به رای مراجع و یا قوانین بین المللی عمل می نماید.

فصل چهاردهم : ضوابط خاص میزبانی

۱۴٫۱ وب سایت آپ نیک مسئولیتی در قبال تحویل داده های موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از FTP خواهد بود.
۱۴٫۲ وب سایت آپ نیک مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (Upload) در فضای میزبانی خریدار و یا download اطلاعات وی به صورت رایگان ندارد.
۱۴٫۳ وب سایت آپ نیک مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای خریدار به صورت رایگان ندارد.
۱۴٫۴ وب سایت آپ نیک تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی می کند ولی خریدار خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنائی داشته و شرکت مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد.

فصل پانزدهم : ضوابط خاص اجاره سرور اختصاصی

۱۵٫۱ وب سایت آپ نیک مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام شده باشد.
۱۵٫۲ وب سایت آپ نیک تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرور از راه دور می گردد مسئول پشتیبانی فنی سرور بوده و البته در صورتی که بروز مشکل به خاطر سو عملکرد خریدار باشد هزینه پشتیبانی طبق فاکتورهای IDC از خریدار اخذ خواهد شد.
۱۵٫۳ مالک تجهیزات و سخت افزار سرور اختصاصی، وب سایت آپ نیک می باشد و پرداخت هزینه اجاره سرور موجب بروز حقی برای خریدار نمی گردد
۱۵٫۴ در صورت بروز مشکل سخت افزاری که موجب عدم دسترسی به سرور شود خریدار موظف به اعلام مورد به بخش پشتیبانی وب سایت آپ نیک بوده و وب سایت آپ نیک پس از اطلاع موظف به تعویض سخت افزار معیوب به صورت رایگان می باشد.

فصل شانزدهم : سایر ضوابط خاص

۱۶٫۱ خریدار موظف است سرویسهایی که نزد وب سایت آپ نیک تمدید می نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده ودر صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط وب سایت آپ نیک ، حداکثر ۷ روزتقویمی پس از زمان انقضاء مراتب را کتبا به مقام مسئول و یا واحد شکایات ارسال نماید.
۱۶٫۲ توافقات خاص تنها به صورت کتبی و با مهر و امضای مجاز وب سایت آپ نیک معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است .
۱۶٫۳ خریدار موظف است تحویل، تطابق واجرای صحیح سرویس خریداری شده را کنترل نماید.
۱۶٫۴ وب سایت آپ نیک هیچ مسئولیتی برای بدست آوردن دامنه از دست رفته و یا اطلاعات حذف شده از روی سرورهای میزبانی پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت .
۱۶٫۵ مسئولیت اطلاع از زمان انقضا سرویس وکنترل آنها بر عهده خریدار می باشد لیکن وب سایت آپ نیک ، انقضاء سرویسهای خریدار را از ۱ ماه قبل از طریق پست الکترونیک به وی یادآوری می نماید و عدم دسترسی خریدار به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای وب سایت آپ نیک ایجاد نخواهد کرد.
۱۶٫۶ وضعیت اعتبار، فهرست سرویسها و پرداختهای خریدار در حساب کاربری وی در پرتال کاربران قرار دارد و همواره وی می تواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.
۱۶٫۷ مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات وب سایت آپ نیک ، بررسی جرائم واعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس دهی افزوده نمی گردد.
۱۶٫۸ امکان دریافت هرگونه سرویس هدیه و یا کمک هزینه های پیش بینی شده در برخی از سرویسها تنها در هنگام خرید بسته وجود دارد و طی مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده هزینه آن به حساب کاربری خریدار واریز نمی شود.

فصل هفدهم : نسخه پشتیبان (Backup)

۱۷٫۱ به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایلها با خود خریداران بوده و همه خریداران می بایست پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای وب سایت آپ نیک نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و وب سایت آپ نیک در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
۱۷٫۲ مسئولیت بکاپ گرفتن در سرویس های سرورهای اختصاصی صرفا به عهده خود خریدار می باشد و وب سایت آپ نیک در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد
۱۷٫۳ وب سایت آپ نیک جهت امنیت بیشتر، از کلیه از فایلهای خریداران بصورت روزانه، هفتگی و ماهانه نسخه پشتیبان تهیه می کند. این نسخه پشتیبان حداکثر تا ۱ماه نگهداری خواهد شد. نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی MS SQL Server یا MySQL بصورت هفتگی گرفته می شود و یک هفته نگهداری می شود. شرکت تعهدی نسبت به صحت و کارکرد این نسخه ها ندارد.
۱۷٫۴ تمام نسخه های پشتیبان بر روی محلی خارج از دسترسی خریدار نگهداری می شود
۱۷٫۵ شرکت تعهدی نسبت به ارائه رایگان داده های موجود در آرشیوهای خود به خریدار ندارد.
۱۷٫۶ شرکت هیچگونه مسئولیتی در مورد صحت نسخه پشتیبان و بروز بودن آنها را ندارد.

فصل هجدهم : شرایط و قوانین مالی

۱۸٫۱ نحوه پرداخت در پرتال کاربران درج شده است. به طور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.
۱۸٫۲ خریدار موظف است پرداخت خود را به طور نقدی و یا در وجه حسابهای اعلام شده در پرتال کاربران بپردازد. در شرایطی که وب سایت آپ نیک در راستای مساعدت با خریدار اقدام به پذیرش چک مدت دار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، خریدار موظف است در روز سررسید فورا اقدام به واریز وجه به حسابهای اعلام شده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید در غیر این صورت هزینه تاخیر در وصول اسناد ،پیگیری های حقوقی، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز بر عهده خریدار خواهد بود ضمنا در اینگونه موارد وب سایت آپ نیک حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده وخسارات وارده بر شرکت وهزینه سرویس را از آن کسر نماید.
۱۸٫۳ به دلیل محدودیت های نگهداری داده های حسابداری، فیش بانکی و یا حواله ای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورت حساب، تنها تا ۶ ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.
۱۸٫۴ وب سایت آپ نیک، حق تامین و وصول کلیه مطالبات و جرائم، سود تاخیر در پرداخت و سایر هزینه های خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویسها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و در صورتیکه خریدار فورا به اخطار اعلام شده از سوی وب سایت آپ نیک توجه ننماید حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب می نماید لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات وب سایت آپ نیک به مدت سرویس دهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیتهای ناشی از این نوع قطع سرویس برعهده خریدار می باشد.
۱۸٫۵ در صورتیکه وب سایت آپ نیک تشخیص دهد هر یک از سرویسها و یا کالای خریداری شده یک خریدار درزمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانی تر و یا هر مورد هزینه بر بالاتری از مشخصات مندرج در فاکتور مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل خریدار به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر و یا زمان طولانی تر دست پیدا کرده است ، حق خواهد داشت مبلغ ما به تفاوت تعرفه ای آنرا از خریدار دریافت نماید؛ پرداخت این هزینه برای خریدار اجباری می باشد و وب سایت آپ نیک حق استیفا طلب خود را از نحوه دریافت بدهی های خریدار خواهد داشت.
۱۸٫۶ وب سایت آپ نیک برای گسترش خدمات و افزایش سرویس دهی به خریداران خود در بازه های مختلف زمانی اقدام به انتشار و توزیع بنهای خرید می نماید. لازم به ذکر است که وب سایت آپ نیک در پذیرش و یا عدم پذیرش این بنها در بازه های تخفیف و ایام خاص مختار می باشد.
۱۸٫۷ برای خرید یک سرویس میزبانی و یا یک بسته نرم افزاری امکان پذیرش بیش از یک بن وجود ندارد.
۱۸٫۸ هیچ یک از کمک هزینه ها و خدمات مازاد بسته ها قابل تبدیل به ارزش ریالی و کسر از فاکتور نمی باشد.
۱۸٫۹ بازگشت پول :
۱۸٫۹٫۱
کلیه سرویس های شرکت به استثنای سرویس های ثبت دامنه دارای ۷ روز ضمانت برگشت وجه از زمان پرداخت می باشند.
۱۸٫۹٫۲ ضمانت برگشت وجه تنها در سرویس های جدید ارائه می شود. تمدید یا ارتقای هر سرویس شامل ضمانت برگشت وجه نمی شود.
۱۸٫۹٫۳ پس از پایان مدت ضمانت برگشت وجه ، هیچگونه درخواستی مبنی بر برگشت پول مسموع نخواهد بود
۱۸٫۹٫۴ برگشت پول با درخواست کتبی مالک تنها با حضور وی یا نماینده قانونی او در محل شرکت یا از طریق اعلام یک شماره حساب بانکی توسط خریدار و واریز اینترنتی به آن حساب از طریق سیستم اینترنتی پس از کسر هزینه های قرارداد شامل هزینه پیک (در صورتی که وجه توسط پیک دریافت شده باشد) و یا هزینه کارمزد بانک پاسارگاد (در صورتی که مبلغ توسط پرداخت آنلاین بانک پاسارگاد پرداخت شده باشد) و هزینه امور فنی، مالی و اداری معادل ۱۰٪ ممکن است.
۱۸٫۱۰ بدهی ها :
۱۸٫۱۰٫۱
وب سایت آپ نیک با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهی های معوق حق قطع سرویسی که خریدار برای آن بدهکار است و یا سایر سرویسها و خریدهای قبلی خریدار را داشته و می تواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر وب سایت آپ نیک ) کسر نماید.
۱۸٫۱۰٫۲ وب سایت آپ نیک برای هر روز تاخیر خریدار در تسویه بدهی ها، خسارات و یا جرائم وامثالهم معادل ۵ درصد خسارت به صورت روزانه منظور می نماید که بطور یکجا ودر هنگام تسویه بدهی، خریدار موظف به تسویه مجموع آن خواهد بود.
۱۸٫۱۱ جرائم :
۱۸٫۱۱٫۱
وب سایت آپ نیک حق دریافت هزینه برای تأخیر مشتری در تمدید به موقع سرویسهای دامنه میزبانی و امثالهم را خواهد داشت.
۱۸٫۱۱٫۲ وب سایت آپ نیک حق دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.

فصل نوزدهم : فورس ماژور

وب سایت آپ نیک هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی وب سایت آپ نیک تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد را می نماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد.
تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود.

فصل بیستم : انقضاء و تمدید خدمات

تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین وب سایت آپ نیک مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.

فصل بیست و یکم : پذیرش مواد توافقنامه و ضوابط

با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت وب سایت آپ نیک، خریدار مواد توافقنامه و ضوابط شرکت را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.

فصل بیست و دوم : رویه حفاظت

وب سایت آپ نیک درقبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و حق استفاده و ارائه به اشخاص ثالث و یا استفاده تبلیغاتی را ندارد و تنها در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.
اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دلیل قابل رویت بودن برای عموم از این قاعده مستثنی می باشد.

فصل بیست و سوم : خسارت و رفع مسئولیت

۲۳٫۱ خدمات وب سایت آپ نیک به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسهای وب سایت آپ نیک که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند. وب سایت آپ نیک هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد. وب سایت آپ نیک تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده ها روی سرور) نخواهد بود.
۲۳٫۲ سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع سرویسها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و وب سایت آپ نیک هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت

فصل بیست و چهارم : سلب اختیار

عدم اجری بخشی از ضوابط و مواد توافقنامه وب سایت آپ نیک نسبت به خریدار یا دیگران به منزله سلب حق اجری مواد توافقنامه از وب سایت آپ نیک نمی باشد.